zaterdag 11 februari 2017

Lang geleden...




Veel te lang geleden dat ik hier iets postte, maar ook lang geleden dat ik voor Sofilantjes een patroon mocht testen. Nu behoorde ik weer eens tot de gelukkigen!

Op haar facebook deed ze onlangs een oproep voor testers. Ditmaal voor een geweldig uniseks vestje met, naar goede gewoonte, veel leuke opties! Een kap, een kraag, lange mouwen, korte mouwen, colorblocking... De mogelijkheden zijn weer (bijna) oneindig.
Een week voor de oproep kocht ik een geweldige spons van Naperonuttu. Ooit, ook weer lang geleden, maakte ik een Lewis sweater (LMV) van de groene versie. Die was ondertussen te klein geworden en D'tje was heel blij dat hij nu een nieuwe pinguïn-trui zou hebben. Hij bestelde meteen een "trui met rits". Dit patroon kwam m.a.w. als geroepen! Snel gaf ik mijn beide schatjes op om te testen.

Zoals ik reeds verklapte, werd ik dus uitgekozen om te testen. Echter niet voor D'tje, maar wel voor mijn K'tje. De gewone versie met lange mouwen en een kraag. Gelukkig had ik voor haar ook nog een leuke coupon liggen die hier perfect voor was. Net zoals de Naperonuttu-stof kocht ik die bij deze lieve dame.

Maar genoeg vertelt, dit is het resultaat:

 


Het was de allereerste keer dat ik een deelbare rits inkortte. In het verleden, maakte ik het me gemakkelijk door de lengte van het vestje aan te passen. Bij een patroontest is dit echter geen optie en daar was ik wel zenuwachtig voor. Toen kreeg ik de tip het op de wijze van deze dame te doen. Zij gebruikt een pyrografiepen (om hout te branden), maar ik reed naar de plaatselijke doe-het-zelf-keten voor een soldeerbout. In haar blogpost over deze patroontest vind je hoe ze het doet.
In de toekomst geen gefoefel meer met het patroon, maar steeds een deelbare rits met de perfecte lengte! Zo simpel dat het is!


Na deze eerste versie ging ik dan aan de slag voor D'tje. De schaar werd in het pinguïnstofje gezet en ik knipte er ineens 2 en zo maakte ik iedereen gelukkig. Ditmaal koos ik voor de versie met kap.

 
 
Twinning is definitly winning!

Nog wat meer foto's om u te overtuigen:


                   



Het weer en een oorontsteking verhinderden ons spijtig genoeg om naar buiten te trekken voor foto's. Dat verandert echter niets aan dit wederom geweldige patroon in de maten 80 t.e.m. 164 dat je vanaf nu kan aankopen via onderstaande affiliate-link:

http://www.sofilantjes.com/product/cicero-vest-pdf-nl/?affiliates=144

Sla nu je slag want tot maandag 00.00u is het te koop aan de sales-prijs van 6.05€!
De papieren versie komt er ook snel aan.

Veel naaiplezier!


3 opmerkingen: